Modulebaan.nl
Overige => Zijdelings modulebaan gebeuren => Topic gestart door: Paul Bender op 21 januari 2019, 14:31:29
-
Zijn gearriveerd in Hwp Rtd. En zijn klaar op de bouw-rij-babbeldag 26 januari.
Met dank aan alle voorbereiders!
:D
"je doet mee of je doet niet mee" / "niet lullen maar poetsen"
En ja .... ik denk dat het tijd is om hier over een draadje te openen op BNLS 8)
-
De bakken zijn idd per bode op de Hwp Rotterdam gearriveerd .
En het openen van een draadje op het forum vind ik een strak plan 8)
Alleen ben ik niet de juiste persoon want ik ben een ….. in zaken op de site zetten :)
Gewoon begin December een idee hebben en dan deze week klaar .
Gewoon zoals het hoort Niet Lullen Maar Poetsen .
Tot zaterdag
-
En dat als samenwerking van een aantal eigenwijze heren die ook nog eens ver van elkaar wonen....
Hebben de bakken nu hun definitieve vorm, of moet daar nog veel aan bijgesteld worden?
Groet,
Tjalling
-
En ja .... ik denk dat het tijd is om hier over een draadje te openen op BNLS 8)
Goed plan. Eventueel na onze bouwdag zodat iedereen van de club op de hoogte is?
Gaan ze trouwens mee naar Maarn?
-
Gaan ze trouwens mee naar Maarn?
Welke van de tig Maarn bezoeken bedoel je ......... :-\
Maar als je a.s zaterdag 26 januari 2019 bedoelt: YUP. Dan moeten ze "klaar" zijn. Of in ieder geval bruikbaar.
-
Ik zal vanavond of morgen wel even wat plaatjes hier plaatsen. Die kunnen dan ook gebruikt worden voor het bericht op BNLS ;D
-
www.modulebaan.nl ........ wij doen, waar anderen alleen over lullen.......
8)
-
Mooi werk hoor mannen! Gewoon bouwen ipv eeuwig discussieren. Leuk! Ik ben benieuwd zaterdag.
Groet,
Chris
-
Gaan ze trouwens mee naar Maarn?
Maar als je a.s zaterdag 26 januari 2019 bedoelt: YUP. Dan moeten ze "klaar" zijn. Of in ieder geval bruikbaar.
Nice, ben benieuwd!
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-01.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-01.jpeg)
TADAAAAAAAAAA
;D
Zaterdag ....... KLAARRRRRR (dwz bruikbaar)
-
Zeau...
Goede voorbereiding is het halve werk, mannen!
groeten
Hendrik Jan
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-02.jpg)
Watching paint dry, standing on the shoulder of giants .....
Morgen, voor het mega-biels kleien: laag drie
-
Mooi man!
Nog twee erbij en we hebben onze olympische ringen ;D
-
Één erbij voor AUDI. 8)
-
Stuk of 20 erbij voor een hele grote ketting 😂.
Groet,
Chris
-
Inmiddels zit laag drie er ook op. Maar slechts een Kniesoor die dat verschil op een foto ziet
-
En met bewegend beeld:
https://youtu.be/Qq7ewXDdYhQ (https://youtu.be/Qq7ewXDdYhQ)
-
Grote klasse heren!
-
Dat geldt voor alle betrokkenen ;)
groeten
Hendrik Jan
-
Inderdaad.
Ik ga het Maarn-draadje op BNLS nog even volplempen met foto's en de link naar de video. 8)
EDIT:
En de koe bij de horens gevat! (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=85855.msg3222007211#msg3222007211)
-
Spin Doctor!
-
Ik heb de keerlussen op BNLS ook nog even hun eigen topic (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=87737.msg3222007438;topicseen#msg3222007438) gegeven.
Makkelijker terug te vinden en ze verdienen dat podium uiteraard ook. ;D
-
Ik zag hem al staan, goed bezig!
Even een andere vraag: Lijkt er tussen de rails op de segmenten nog genoeg ruimte te zijn voor h0m rails (enkelspoor)?
Dat zal, behalve de herkenbaarheid, de inzetbaarheid van deze bakken voor mij nogal vergroten. Als er morgen tijd over is, wil ik dat wel even bespreken.
Groet,
Tjalling
-
Hmmmmm.......... divisie Dk wil ook al een eigen set. Dus als we dan toch een extra set moeten maken .......
Gewoon effe doordenken, dan frutten we malspoor d’r gewoon bij in de nieuwe set 🤔🤪🤣
-
Misschien dat er in DK ook wel belangstelling is voor een extra h0m spoortje.......
-
Mijn H0m avontuur wacht op een van de mannen binnen Artitec die bezig is om Javaans materieel in H0m te ontwikkelen voor eigen gebruik. Ik heb de rijtuigen al gezien, bijzonder fraai. Maar dat was in 2012. En sindsdien geen activiteiten meer. Dus dat ligt ergens achter de vissticks en oliebollen van vorig jaar in de vriezer.....
-
Ehhhh....... welke keerlusmodules willen we onder de µMh0UB's.
We hebben nu getest en werkend gekregen met Tam Valley Dualfrog juicers, maar die hadden we te leen van Walter / Braubach
Roept u maar ........
-
Mijn voorstel zou zijn dat aan iedere eigenaar zelf over te laten. De meeste van die dingen werken toch op basis van kortsluit detectie?
Kan me voorstellen dat een Digikeys niet direct een goede keuze is, maar verder zal het niet heel veel uitmaken. Wellicht dat er mensen zijn die nog wat hebben liggen.
Groet,
Tjalling
-
Mee eens. Alleen punt is wel dat ik het prettig zou vinden wanneer we (voor Rail 2019) drie keerlusschakelingen opgelijnd hebben staan. Dit i.v.m. optie om µMh0UB's in te zetten tijdens Rail 2019 om aan een Mh0UB te kunnen werken.
En ja ... één keerlusschakeling is dan genoeg, maar 3 werkende µMh0UB's tijdens Rail 2019 is ook wel leuk / handig.
- eentje voor Mh0UB vervanging
- eentje voor een B-2-B opstelling
- eentje voor "op zijn kant' ter bezichting
Of zijn we dan erg aan het showboaten ...... ;D
-
https://www.conrad.nl/p/train-modules-73856-digitale-keerlusmodule-kant-en-klare-module-497090?searchTerm=keerlu&searchType=suggest&searchSuggest=product
Deze van Conrad zijn prima low budget keerlusmodules. Deze zaten vroeger onder mijn baan. Helaas heb ik deze niet meer, ze zijn destijds richting Edsko gegaan 2 stuks voor de toenmalige plannen om meerdere keerlusmodules onder de keerlussen te bouwen. Anders had ik ze graag ter beschikking gesteld.
Wat een andere optie is de keerlusmodules van Rosoft, met 30 euro ook in een nette prijsklasse. Alleen benodigd dit een complete aanpassing van het aangelegde bedrading/spoor ( isolatielassen).
Dus voor de huidige bedrading zou ik zeggen ook gezien de kosten de keerlusmodules van Conrad.
Gr
Wesley
-
Rosoft vergt nogal wat van de bedrading in de vorm van aparte secties voor inrijden e.d. Dat maakt het lastig om de bogen uitwisselbaar te houden dus die optie valt af.
-
Heren,
de Dual Frog Juicers kosten 34,75 per stuk, zijn extreem betrouwbaar en zitten in een grotere vorm (hex frog juicers) ook in de grote keerlussen. Ik heb zelf nog een spare nodig voor Braubach, en standardisatie is wel heeeeeeel handig. Dus. Ik kan ze bestellen, neem ik de portokosten wel op me.
Walter
-
Daar héb je zeker een punt, dacht dat ze veel duurder waren.
Standaard kwa modules aanhouden is gewoon beter inderdaad.
Gr
Wesley
-
Heren,
de Dual Frog Juicers kosten 34,75 per stuk, zijn extreem betrouwbaar en zitten in een grotere vorm (hex frog juicers) ook in de grote keerlussen. Ik heb zelf nog een spare nodig voor Braubach, en standardisatie is wel heeeeeeel handig. Dus. Ik kan ze bestellen, neem ik de portokosten wel op me.
Walter
Klinkt als een plan. Ik doe mee.
Heb je een linkje naar documentatie oid? Ik heb wel vertrouwen in dat dit een goede keuze is, maar ik heb altijd graag wat achtergrond info.
Groet,
Tjalling
-
http://www.tamvalleydepot.com/products/dccfrogjuicers.html
Zijn in Europa leverbaar via Weichen Walter
-
Mijn voorstel voor het µMh0UB onderstel:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-04.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-04.jpeg)
En ja staat dus op wieltjes 8)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-05.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-05.jpeg)
De losse onderdelen. Maximale lengte: 90 cm En voor montage is "handvast" in principe genoeg, al kan IETS aandraaien voor de stevigheid geen kwaad. Echter: aandraaien zoals je normaal met knelkoppelingen doet is niet nodig / gewenst. Dit moet eenmalig gebeuren om de knelringen te fixeren maar is daarna overkill waarvan e.a. enkel maar slijt / beschadigd.
Voor de B-2-B opstelling is het kruis niet nodig. Dan krijgt e.a. voldoende stijfheid / stabiliteit vanuit de inbrengen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-06.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-06.jpeg)
Zwarte ring markeert de knelkoppelingen die echt vast zitten en kunnen / moeten blijven. Met name om bij de 90 cm poten de knelmoer niet kwijt te raken en bij het kruis de T-koppeling
-
Hi Paul,
Deze oplossing ziet er mij te ingewikkeld, te duur en te arbeidsintensief uit. Dit is niet de richting waar ik het zou willen zoeken.
Groet,
Tjalling
-
Your choice ;).
FYI: staat, zonder gereedschap, in minder dan een minuut
-
Heb je al gekeken naar die kunststof t-stukken?
Een knelkoppeling is niet gemaakt om vaak in en uit elkaar te halen, die dingen zijn best prijzig en je hebt losse onderdelen die kwijt kunnen raken. Dat was voor mij de reden om naar een alternatief te zoeken.
Ik vind het erg jammer dat daar niets meer mee gedaan wordt.
Groet,
Tjalling
-
Ik vind het erg jammer dat daar niets meer mee gedaan wordt.
Kan en wil ik best doen. Maar in die constructie moeten we naar driehoeken (omdat die knijpklemmen geen wringtorsie kunnen opnemen). En dat levert ongelijke pijplengtes op. Verder krijg ik die witte pijpklemmen niet echt lekker (vast) in pijp 22mm
Gebruik CV knelkoppelingen is "goed genoeg" voor deze toepassing. Yup voor waterdichte constructies kan / moet je knelkoppelingen niet te vaak vast en los halen. En zeker niet iedere keer vast / waterdicht draaien. Maar ..... de "niet zwarte" koppelingen hoeven alleen maar "handvast" En de constructie is nu dusdanig dat alles (knelmoeren, knelringen, T-stukken) altijd dusdanig is aangebracht dat ze niet verloren kunnen raken.
Ik heb hier nog afdoende pijp liggen om met jou witte klauwklemmen te testen: will do ;)
-
Paul,
Als je er voor zorgt dat de kunststof t-stukken weer een keer bij mij komen, ga ik daar zelf verder mee.
Ik heb aangegeven wat mijn bezwaren zijn tegen de constructie met knelkoppelingen. Prijs is daar ook een belangrijk element bij.
Als er meer mensen geïnteresseerd zijn in de oplossing met kunststof t-stukken, dan hoor ik dat wel.
Groet,
Tjalling
-
https://www.buiskoppelingshop.nl/buiskoppeling-lang-t-stuk-b-26-9-mm/ (https://www.buiskoppelingshop.nl/buiskoppeling-lang-t-stuk-b-26-9-mm/)
Maakt qua prijs niet veel uit.
Qua meermalig gebruik wel.
groeten
Hendrik Jan
-
Prima. Feitelijk moet er voor (voor jou) toch nog een compleet nieuwe set gemaakt worden. Voornamelijk om daar het malspoor in aangebracht te krijgen. Dus dat biedt alle vrijheid / ruimte / tijd voor eigen keuze onderstel.
Zal nog eens kijken of ik een makkelijke manier kan verzinnen om die witte pijpklauwen goed in de 22 mm pijp te krijgen.
-
Zat te denken of we ergens goedkoop tentstokken kunnen vinden.
-
Over de knelfittingen:
valt daar nog iets te verbeteren met wat strategisch gesoldeer?
Ik denk dan met name aan de knelringen vastsolderen ofzo?
groeten
Hendrik Jan
-
Zat te denken of we ergens goedkoop tentstokken kunnen vinden.
Karsten tenten is de eerste die me te binnen schiet. Al is Karsten meer van luchtbuis. Maar die hebben ook andere merken dan hun eigen tenten
-
Zat te denken of we ergens goedkoop tentstokken kunnen vinden.
Ik denk wel dat de verwarmingsbuis-met-knelfitting het voordeligst is.
Qua stijfheid maak ik me ook niet zoveel zorgen.
Lekker KISS, onderdelen makkelijk verkrijgbaar.
Doe mij die maar!
Hendrik Jan
btw: mogelijk gaan we ze al nodig hebben op Rail ;)
-
T-stuk knelfitting is per stuk minimaal 5 euro, je hebt er 3 nodig.
Kunststof t-stukken zijn 2.30 per 3.
Groet,
Tjalling
-
Ehhhh ....... 4 T's :-[.
Dus, ja qua kosten zijn die kunstof T-klauwen goedkoper. Volgens mij heb je bij driehoeken er daar totaal 6 van nodig of te wel € 4,60
-
Zal zometeen op het werk wel even snuffelen of ik wat vinden kan van die kneldingen. We hebben ze in grote aantallen liggen en gaan weg binnenkort dus als het te regelen valt neem ik ze wel voor de modulebaan mee. Scheelt dan toch weer in de kosten.
Gr
Wesley
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-07.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-07.jpeg)
Hondenbot / "gewoon omdat het kan"
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-08.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-08.jpeg)
Andere locatie / ander standpunt.
Hiermee is voor Rail - Houten in ieder geval voorzien in twee onderstellen voor µMh0UB keerlussen
-
Omdat het idee van Tjalling ook wel zijn merits heeft vroeg ik me tijdens het schilderen ineens af wat de maten van 5/8 en 3/4 slagvast zouden zijn.....Dus even graven in het magazijn
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-11.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-11.jpeg)
3/4 slagvast .......... hmmmmmm
dus op zoek naar een 3/4 sok .......
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-12.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-12.jpeg)
En jawel .........
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-13.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-13.jpeg)
Bij het in elkaar persen dus wel even van te voren in kokend water.
Maar een driehoek constructie met slagvaste 3/4 pijp lijkt dus ook wel een bewandelbare weg ......
-
Zal zometeen op het werk wel even snuffelen of ik wat vinden kan van die kneldingen. We hebben ze in grote aantallen liggen en gaan weg binnenkort dus als het te regelen valt neem ik ze wel voor de modulebaan mee. Scheelt dan toch weer in de kosten.
Gr
Wesley
Helaas zijn die we nog hebben liggen te klein, kan er helaas niet aan komen.
-
Bedankt voor het meedenken en voor het kijken.
Groet,
Tjalling
-
Inmiddels zijn de wisselbakken ook netjes afgewerkt, de rechte tussenbakken weer voorzien van rails (na schilderen binnenkant, waarvoor voor "Maarn" geen tijd meer voor was) en staat alles nog even in een afwerkende laagje verf. Dwz de rechte bakken moeten nog helemaal geverfd worden aan de buitenkant, de wisselbakken zijn dusdanig verbouwd dat die ook nog even helemaal gedaan worden aan de buitenkant en de boogbakken krijgen even een "afwerklaagje" na transport en test schade.
-
Vraag is nu: gaan we de bakken "afrokbaar" maken en zo ja: binnen en buiten ......
-
Indien we nog nieuwe µMh0UB's gaan maken: het rechte (tussen) bakje dusdanig (tweesporig) maken zoals nu ook al gaat gebeuren bij de MNUB's (https://modulebaan.nl/index.php?topic=343.0µ) en MZUB's (https://modulebaan.nl/index.php?topic=347.0µ) gaat gebeuren. Hierbij wordt enkel het binnenste spoor gebruikt. Het buitenste spoor is bij de keerlusvariant onbruikbaar, maar kan bij de B-2-B opstelling als extra verbreding gebruikt worden.
Tekening van µMNUB's:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Keerlus-nieuw-2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Keerlus-nieuw-2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Keerlus-nieuw-3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Keerlus-nieuw-3.jpg)
-
Hi Paul & andere µMh0UB betrokkenen,
Ik vind dit een geweldig idee, waardoor de µMh0UB veel breder inzetbaar wordt.
Zoals al eerder besproken, haak ik aan bij een tweede serie in verband met mijn wens ook 12 mm spoor in de bogen te hebben liggen. Verder ben ik thuis bezig met een test-baan. juist vandaag had ik zitten bedenken hoe het rechte stuk uit de µMh0UB met keerlusmodule perfect zou passen in dat plan. Dat is helemaal enkelsporig & wat ruimte betreft krap.
Als iemand van de eerste 3 µMh0UB's graag een dubbelsporige rechte heeft, heb ik wel belangstelling voor het bestaande enkelsporige segment.
Groet,
Tjalling
-
De µMh0UB's is deels een brand buiten mijn wijk, maar ik kan 2-3 aanpassingen verzinnen waarmee ze nog nuttiger / efficiënter worden:
- de rechte stukken dusdanig lang dat de wanden van boog en aftakking overal buiten PVR blijven
- het rechte stuk dusdanig lang dat het precies met een rechte rails kan (i.c.m. bovenstaande wens vermoedelijk twee vliegen in een klap
- rechte tussenbak dusdanig dat er twee sporen op kunnen zodat het rechte stuk ook voor B-2-B verbreding is te gebruiken.
Maar als iedereen nog eens even over het concept doordenkt komen er vast nog wel een paar simpele verbeteringen bij.
Doordenkend: als we kiezen voor een tweesporige tussenbak kan evt de cirkel misschien ook weer wat kleiner, al wordt dat vermoedelijk ook wel weer een dingetje m.b.t. het aftakkende wissel. Kortom .... nog niet uitgedacht
-
Op verzoek van Paul de Microlus H0 in autocad getekend in de huidige staat.
De rode lijnen zijn de HoH maat van de sporen welke over de lus loopt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-1.jpg)
Ook gelijk gekeken naar mogelijkheden om de lengte van het rechte stuk uit 1 flexrail te krijgen en een Dubbelsporige rechte stuk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-2_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-2_1.jpg)
Zoals te zien is, is de lus kleiner geworden. Wel de minimum boogstraal iets overschreden ( 6 mm krapper) en het rechte stuk is uit 1 flex lengte te halen.
Alleen de wens van het PVR buiten blijven is met dubbelspoor helaas niet gelukt, hier heb je de volledige zijwand nodig ( bij een B2B met recht tussenstuk). Tevens komt de gebogen rail op de wisselhoekbak op het rechte stuk te liggen.
Wat eventueel een mogelijkheid is ( brengt wel meer kosten met zich mee) een extra dubbelspoor bakje welke alleen bij een B2B gebruikt worden kan. Zo blijft er dus een enkelspoor bakje waar de PVR op de huidige manier te handhaven is.
Vragen/ideeën schiet maar raak dan verwerk ik het in Autocad.
Gr
Wesley
-
BEDANKT !!
Voorlopig, wat mij betreft, maar even niets mee doen. Maar een prima discussiestuk voor tijdens Rail 2019
-
Even een hersenspinsel gehad, het is met de originele boogafmetingen mogelijk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-3.jpg)
Simpelweg het rechte stuk van de wisselboog bakken verlengen. Hierdoor wordt de rechte bak automatisch korter en heb je meer ruimte voor je PVR .
-
Even een hersenspinsel gehad, .....
Rustig verder spinnen. Daar komen de beste ideeën uit voort.
-
Hahahah inderdaad.
-
Ook gelijk maar de zijwandjes mee getekend om te kijken hoe je met de PVR uit komt. De bak maten zijn identiek aan de tekening in mijn laatste post. Voor reproductie voor meer exemplaren moet alleen de mal van de wisselboogbak aangepast worden.
De blauwe lijntjes zijn de wandjes, rood de HoH spoor en zwart de contouren van de bakken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-4.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-5.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/H0-Microlus-6.jpg)
Als ik de aanpassingen welke Paul op zijn lijstje had erbij pak is dit alles hierin verwerkt. Dubbelspoor voor B2B te vergroten, PVR niet in gedrang en uit 1 flex het recht stuk te halen. Technisch 100% haalbaar. Zelfs een retrofit van de huidige lussen zou mij inziens mogelijk moeten zijn.
Groetjes,
Wesley
-
Soms heeft een splitloze lange plooirok ook wel weer wat ......
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2019-02-12-uMh0UB-01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2019-02-12-uMh0UB-01.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2019-02-12-uMh0UB-02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2019-02-12-uMh0UB-02.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2019-02-12-uMh0UB-03.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2019-02-12-uMh0UB-03.jpg)
Ik vind het wel HEEELLL gaaf geworden wat we zo met z'n allen d'r van gemaakt hebben.
-
Nu nog een ronde statafel in het midden en we hebben een perfecte praathoek!!! :D
-
De mini-bar 🤪
-
Gaaf hoor!!
Groet,
Chris
-
Wordt op ideeën gebracht voor de N-spoorlus ;D ;D
-
Ik weet niet of iemand inmiddels de pootlengte genoteerd heeft, maar de huidige poten (1250 mm) zijn (bij gebruik van stelpoten i.p.v. wielen) dus te kort en wel 40 mm.
Totale pootlengte moet dus 1290 mm zijn.
En ja het gebruik van wielen zou dit tekort opheffen. Maar mijn inschatting is dat een µMh0UB op wielen net iets te veel van het goede is qua stabiliteit - weerstand tegen bewegen.
- 1250 mm, met wielen
- 1290 mm, zonder wielen.
-
En de klampen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-01.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-02_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-02_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-03.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-03.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-04.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-04.jpg)
De klampen voor de µMh0UB’s. Drie sets. Eentje voor On traXS 2019. En 2 voor de B-2-B (rug aan rug) opstelling op de beurs in Zutphen
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-05.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-05.jpg)
Plankje 80 x 590, 12 mm dik
Twee gaten, 60 mm van de kant en in het midden (40 mm van onder of bovenkant)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-06.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-06.jpg)
Plankje 130 x 130, 12 mm dik
Een gat, 40 mm van de bovenkant en in het midden (65 mm vanaf de zijkant)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-07.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-07.jpg)
Plankje 130 x 130, 127 mm vanaf de zijkant.
Er is dus hier een linker en rechter versie van. Dit is de variant met 13 mm gaten. In de andere (gespiegelde) versie zitten 3 M8 trekmoeren
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-08.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-08.jpg)
Hier dus de linker en rechter versie
-
Voor het gebruik van de µMh0UB's moet dus wel het middelste gat (onder het hart van de Mega-biels) aanwezig zijn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/BNLS-15-01-Black_Box-Links.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/BNLS-15-01-Black_Box-Links.jpg)
tekening BB links
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/BNLS-15-02-Black_Box-Links.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/BNLS-15-02-Black_Box-Links.jpg)
aanzicht BB links
-
Er gaat een tweede productierun µMh0UB's opgestart worden. Dit gaat primair over de cirkelsegmenten, maar indien gewenst kunnen er meer onderdelen beschikbaar gesteld worden geleverd worden.
Er gaat in ieder geval een set gecompleteerd worden, maar mochten er meer mensen zijn die voor eigen of groepsgebruik een set µMh0UB willen hebben laat het weten dan kun je mee lopen in de komende productierun.
Een complete µMh0UB komt ongeveer op € 250,-- (incl een Tamvalley doufrogjuicer als keerlusmodule). Enkel het hout zit op € 25,--
Een complete µMh0UB bevat o.a.:
- hout
- rails + mega & midibiels
- ST 16 voor onderling elektrisch koppelen
- ijzerwaren
- onderstel 22 mm CV pijp incl doppen en wielen
Hieraan moet dus nog een keerlusmodule worden toegevoegd en eventueel een rok.
Mocht je ook belangstelling hebben in een eigen µMh0UB: stuur even een mailtje naar bestellen (a) modulebaan.nl
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-splitsing.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/uMh0UB-splitsing.jpg)
Inmiddels wordt er dus gewerkt aan een tekeningenset voor de µMh0UB's
-
Vandaag weer de N-variant opgepakt, voor de laatste elektra werken zou ik graag foto's van de onderkant willen over hoe het een en ander is aangesloten.
Alvast bedankt
Wesley