Recente berichten

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: Stuk rails voor TTAS
« Laatste bericht door Marc de Bruin Gepost op 4 maart 2019, 19:44:21 »
Ik las het ja.... kan er mooi een stukkie rails mee.
72
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: Stuk rails voor TTAS
« Laatste bericht door Paul Bender Gepost op 4 maart 2019, 19:42:08 »
De smeerpoets dreigde al met het zelf naar Dk brengen van CU ;)
73
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: Stuk rails voor TTAS
« Laatste bericht door Marc de Bruin Gepost op 4 maart 2019, 19:29:15 »
En die ben ik dus vergeten.  :-[
Kwam ze net bij het opruimen tegen.
Kan eens kijken of ik ze op OT tegen/onder Chicago Union aan kan plakken (als ik het niet vergeet..  :-\)

Sorry Eelco!
74
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: µMNUB
« Laatste bericht door Wesley Munnik Gepost op 26 februari 2019, 12:22:12 »
Zo afgelopen weekend flink bezig geweest met de µMNUB  tijdens Rail. Hier heb ik in totaal 1 volledige lus voorzien van rails en de 2de voor de helft. De benodigde flexxen om de rest af te maken heb ik meegenomen en gaan de komende dagen op de lussen. Tevens ga ik komende dagen in iedergeval 2 verloopbakjes maken van 26,5 naar 35 mm aangezien deze benodigd zijn voor Zutphen en de BNLS dag. Zodra de bakken weer opgesteld zijn zal ik enkele foto's en een filmpje posten.

Tevens zal ik een kostenplaatje maken hoeveel 1 keerlus kost voor die gene die een µMNUB maken wil.


Gr,

Wesley
75
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: µMNUB
« Laatste bericht door Wesley Munnik Gepost op 21 februari 2019, 19:39:50 »
En zoals beloofd de foto's










Ondertussen de rechte bakken aan weerszijde voorzien van eens stuk van 1 CM zodat deze op 50 CM gegroeid zijn.

Vannacht tijdens de nachtdienst worden de klosjes voorzien van rond 32 gat als centering voor de poten en deze worden dan nog ingelijmd/geschroefd in de bak.

76
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: µMNUB
« Laatste bericht door Wesley Munnik Gepost op 21 februari 2019, 16:24:13 »
En vandaag een groot oeps moment. Blijkt dat bij het samenstellen van de lasertekening de verkeerde versie van de rechte bakken gebruikt zijn. En deze zijn nu 2 cm te kort namelijk 48 ipv 50 CM. Gelukkig is het allemaal wel op te lossen maar toch even oeps. 

Verder begonnen met de poten voor de keerlussen, bij de praxis staan kijken en daar waren knelkoppelingen rond 22 al gauw 6/7 euro en dat keer 8 is aardig wat. Toen liep ik langs de PVC pijpen en koppelstukken en daar lag iets wat veel gunstiger was. Uit eindelijk is er 12 meter Rond 32 pijp en 8 T stukken mee naar huis gegaan en staan hier nu 2 sets poten welke stabieler zijn dan verwacht. En het mooiste is alles bij elkaar nog geen 15 euro per set poten. Vanavond zal ik wel een fotootje plaatsen met de poten set.

Gr

Wesley
77
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: µMNUB
« Laatste bericht door Wesley Munnik Gepost op 20 februari 2019, 23:12:11 »
Zo alle bakken zijn nu in de zwarte verf gezet en klaar om de koppelgaten te krijgen. Ook over de pootconstructie nagedacht en besloten dit zoveel mogelijk gelijk aan de H0 te gaan doen. Hiervoor morgen een snuffelen bij de bouwmarkt voor T stukken voor de pijpen en natuurlijk pijp. En morgen staat op de planning de koppelgaten te gaan boren en te voorzien van bout/moer.

Maar nu nog een 2 tal fototjes de eerste is de geschilderde stapel bakken en de laatste nog voordat de definitieve laag verf erop zat de bakken in Keerlusmodus met lijmklemmen aan elkaarvast.





Komende zondag tijdens Rail hoop ik sets voorzien te hebben van rails en draadjes zodat er een treintje zijn rondjes rijden kan.

In iedergeval tot zondag
78
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: µMNUB
« Laatste bericht door Wesley Munnik Gepost op 17 februari 2019, 21:06:43 »
Even een update kwa tekst.

Alle 10 de bakken welke uit de laser komen, zijn voorzien van zijwandjes en kopschotjes. Voor de primerlaag welke een deel al gekregen heeft zijn alle bakken glad geschuurd en de juiste bakken tot een set gevoegd. Wat nu de komende dagen op de planning staat is het boren van de bevestigingsgaten en het plaatsen van de intrekmoeren, tevens de rest van de bakken voorzien van primer en een aflaklaag met Histor zijdeglans.

In ieder geval nog genoeg te doen, en nog wat verzinnen voor de poten.

Groetjes,

Wesley
79
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: µMNUB
« Laatste bericht door Wesley Munnik Gepost op 15 februari 2019, 18:16:55 »
Vandaag te Maarn even de microlussen laten zien aan Paul en Walter, ook nog met Paul gespard over het HoH probleem in de lussen bij B2B gebruik. Eerst dachten we aan grotere hoeklusbakken, maar later dachten we als we beide sporen iets verschuiven moet het ook gaan lukken.

Thuis aangekomen ben ik gelijk de HoH gaan aanpassen, het binnenste spoor 4,5 mm naar binnen en het buitenste 4,5 mm naar buiten. Dus HoH van 26,5 naar afgerond 35 MM. En hiermee hebben we voldoende speling om een ongestoord B2B bedrijf te kunnen rijden.

Hier enkele foto's



Met de eerst voorziene HoH van 26,5 MM



En dan met de HoH van 35 mm, zowel aan de wanden als tussen de sporen voldoende ruimte om flank aanrijdingen te voorkomen.

Tevens het eerste spoor met wat leftovers die ik nog had liggen aangelegd.



En hier ligt het stukje Betonflex er puur voor een extra test of het in de wisselbak ook goed gaat met het pvr.

Het enigste wat aan de lussen veranderd moet worden zijn 4 extra bakjes van +/- 15 CM lang om van 35 naar 26,5 MM HoH afstand te gaan maar dat is geen probleem.

Nu eerst verder met het schuren van de bakken.

Groetjes

Wesley
80
Zijdelings modulebaan gebeuren / Re: µMNUB
« Laatste bericht door Wesley Munnik Gepost op 14 februari 2019, 20:44:20 »
Vandaag de lussen opgehaald in Rotterdam en vanmiddag gelijk gaan kijken naar de bouw. De populieren multiplex 6 MM ging helaas ondanks flink stomen tot die warm/heet was splijten op de buitenste laag. Dus dat werd niks, toen een stukje hardboard wat ik thuis had geprobeerd en dat ding zonder stomen gelijk in de rondingen. Dus bij de bouwmarkt 2 plaatjes board laten zagen en daarmee nu 2 bakken voorzien van wandjes. 









Alleen de hoh in de bochten ( is 26,5 MM) is niet voldoende om 2 treinen met lange rijtuigen direct naast elkaar te laten rijden. Voor in een keerlus geen probleem, maar alleen bij een B2B is het een probleem. Daarover maar eens rustig nadenken.
Morgen rij ik langs Maarn kunnen we met de aanwezige daar wat babbelen erover.


Gr

Wesley
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10