Overige > Zijdelings modulebaan gebeuren
Braubach
Walter Smit:
Tja... posten op BNLS gaat niet meer..... hoe gaat het met Braubach vroeg Marc. Eigenlijk een oneigenlijk plekje heir, maar dat wordt me misschien wel vergeven, mede omdat Braubach wel degelijk modulair is, en eigenlijk gebaseerd op de Modulebaan principes.
Wel, het gaat langzaam vooruit. Sinds Maarn in februari is de baan niet meer rijdend geweest. Ik ben veel aan het doen aan de lokloods, mat name de inrichting en het aanbrengen van andere kuilen en een hoop verlichting hebben tijd gekost. Ik ben nu bij het dak aangeland, dat wordt ook nog wel een dingetje, vooral qua afmeting en de wens om het afneembaar te houden, verder gecompliceerd door de waanzinnige hoeveelheid spanten.
Verder zijn de spullen voor het verlengen van de fiddle yard van 1,5 meter naar 3,5 meter allemaal binnen. De bakken liggen bij Paul, en wat losse rommel nog bij mij. De bakken om de keerlus te completeren zitten in elkaar en moeten nu geschilderd worden. Daarna de rails er op en wat elektronica eronder (twee dual frogjuicers als keerlusschakeling, kunnen geloof ik 30A aan, da’s zelfs voor spoor 1 zat.
Na deze toevoeging is Braubach ca 19 meter kang, en bij de keerlus ruim 5 meter diep. En ja, dat pas nog in een mercedes bakwagen met laadklep :), net.
Nu eens kijken hoe ik hier plaatjes in krijg ;)
Walter
Chris Hennink:
Zo hey wat een oppervlakte. Daar kun je bijna met 1:1 treinen op rijden ;D.
Kom maar op met de foto’s :).
Groet,
Chris
Paul Bender:
Voor diegene die niet weten waar het over gaat:
Het plan voor Braubach zelf
En de keerlus
Paul Bender:
Aanvoer,
een aardige overzicht van de afmeting,
Hier is het sporenverloop redelijk te zien,
En hij zag (hoewel het beter kan en moet) dat het goed was :D
Walter Smit:
Jahaaa, nu moet ik er zelf ook aan geloven, met wat recentere plaatjes (vandaag en iets eerder deze week):
Dak van de loods in aanbouw
Als ik treinen niet leuk meer vind kan ik nog bootjes gaan bouwen..... Het dak blijft dus afneembaar, en dat met de bedoeling dat ik er nog goed bij kan, en dat het publiek de inhoud ook goed kan bekijken:
Er zitten ondertussen ca 20 lichtpunten in, buiten de twee kuilen om, want daar zit ieder paar cm een ledje aan weerszijden.
De deuren worden nog voorzien van een servo aandrijving, in het dak komen nog 4 rookvangers met schoorsteen naar boven, en er komt nog een loodskachel in te staan. Dan moeten de bovenlichten worden voorzien van de raampjes (die liggen klaar). Verder moeten de regengoten er nog aan, en dan moet er verder geweatherd worden.
In Maarn kwamen ook wat kleine probleempjes boven, zo was het perron van spoor 2 eigenlijk net te breed, net zoals bij het kopspoor aan het einde van spoor 1. Dat is inmiddels aangepakt, maar nog niet helemaal afgerond. Verder is de elektronica per bak nu echt geheel zelfvoorzienend, en lopen er over de bakscheiding nog maar drie aderparen voor de 12V voeding, DCC en rijspanning, en nog een UTP kabel voor de detectie. Scheelt weer opbouwtijd, en betrouwbaarheid.
Hierna is zijn de overwegbomen aan de beurt, ook al een mooi klusje, met ongelofelijk veel detail, een kleine 100 hangdraden per boom, en een echte 1:32 replica, waar volgens de handleiding gaatjes van 0,25mm in messing gietdelen moeten worden geboord.... ik ben benieuwd.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie