Auteur Topic: µMh0UB's  (gelezen 47087 keer)

Offline Marc de Bruin

  • Berichten: 592
Re: µMh0UB's
« Reactie #30 Gepost op: 28 januari 2019, 09:05:32 »
Rosoft vergt nogal wat van de bedrading in de vorm van aparte secties voor inrijden e.d. Dat maakt het lastig om de bogen uitwisselbaar te houden dus die optie valt af.

Offline Walter Smit

  • Berichten: 144
Re: µMh0UB's
« Reactie #31 Gepost op: 28 januari 2019, 17:17:16 »
Heren,

de Dual Frog Juicers kosten 34,75 per stuk, zijn extreem betrouwbaar en zitten in een grotere vorm (hex frog juicers) ook in de grote keerlussen. Ik heb zelf nog een spare nodig voor Braubach, en standardisatie is wel heeeeeeel handig. Dus. Ik kan ze bestellen, neem ik de portokosten wel op me.

Walter

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMh0UB's
« Reactie #32 Gepost op: 28 januari 2019, 17:39:22 »
Daar héb je zeker een punt, dacht dat ze veel duurder waren.

Standaard kwa modules aanhouden is gewoon beter inderdaad.

Gr

Wesley

Offline Tjalling Ament

  • Berichten: 411
Re: µMh0UB's
« Reactie #33 Gepost op: 28 januari 2019, 21:04:06 »
Heren,

de Dual Frog Juicers kosten 34,75 per stuk, zijn extreem betrouwbaar en zitten in een grotere vorm (hex frog juicers) ook in de grote keerlussen. Ik heb zelf nog een spare nodig voor Braubach, en standardisatie is wel heeeeeeel handig. Dus. Ik kan ze bestellen, neem ik de portokosten wel op me.

Walter

Klinkt als een plan. Ik doe mee.
Heb je een linkje naar documentatie oid? Ik heb wel vertrouwen in dat dit een goede keuze is, maar ik heb altijd graag wat achtergrond info.

Groet,
Tjalling

Offline Paul Bender

  • Forumbeheerder
  • Berichten: 976
Re: µMh0UB's
« Reactie #34 Gepost op: 28 januari 2019, 21:14:47 »
http://www.tamvalleydepot.com/products/dccfrogjuicers.html

Zijn in Europa leverbaar via Weichen Walter

Offline Paul Bender

  • Forumbeheerder
  • Berichten: 976
Re: µMh0UB's
« Reactie #35 Gepost op: 31 januari 2019, 11:29:04 »
Mijn voorstel voor het µMh0UB onderstel:



En ja staat dus op wieltjes  8)




De losse onderdelen. Maximale lengte: 90 cm En voor montage is "handvast" in principe genoeg, al kan IETS aandraaien voor de stevigheid geen kwaad. Echter: aandraaien zoals je normaal met knelkoppelingen doet is niet nodig / gewenst. Dit moet eenmalig gebeuren om de knelringen te fixeren maar is daarna overkill waarvan e.a. enkel maar slijt / beschadigd.

Voor de B-2-B opstelling is het kruis niet nodig. Dan krijgt e.a. voldoende stijfheid / stabiliteit vanuit de inbrengen




Zwarte ring markeert de knelkoppelingen die echt vast zitten en kunnen / moeten blijven. Met name om bij de 90 cm poten de knelmoer niet kwijt te raken en bij het kruis de T-koppeling
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2019, 11:48:19 door Paul Bender »

Offline Tjalling Ament

  • Berichten: 411
Re: µMh0UB's
« Reactie #36 Gepost op: 31 januari 2019, 11:50:18 »
Hi Paul,

Deze oplossing ziet er mij te ingewikkeld, te duur en te arbeidsintensief uit. Dit is niet de richting waar ik het zou willen zoeken.

Groet,
Tjalling

Offline Paul Bender

  • Forumbeheerder
  • Berichten: 976
Re: µMh0UB's
« Reactie #37 Gepost op: 31 januari 2019, 12:03:16 »
Your choice ;).

FYI: staat, zonder gereedschap, in minder dan een minuut

Offline Tjalling Ament

  • Berichten: 411
Re: µMh0UB's
« Reactie #38 Gepost op: 31 januari 2019, 12:20:21 »
Heb je al gekeken naar die kunststof t-stukken?
Een knelkoppeling is niet gemaakt om vaak in en uit elkaar te halen, die dingen zijn best prijzig en je hebt losse onderdelen die kwijt kunnen raken. Dat was voor mij de reden om naar een alternatief te zoeken.
Ik vind het erg jammer dat daar niets meer mee gedaan wordt.

Groet,
Tjalling

Offline Paul Bender

  • Forumbeheerder
  • Berichten: 976
Re: µMh0UB's
« Reactie #39 Gepost op: 31 januari 2019, 12:48:16 »
Ik vind het erg jammer dat daar niets meer mee gedaan wordt.

Kan en wil ik best doen. Maar in die constructie moeten we naar driehoeken (omdat die knijpklemmen geen wringtorsie kunnen opnemen). En dat levert ongelijke pijplengtes op. Verder krijg ik die witte pijpklemmen niet echt lekker (vast) in pijp 22mm

Gebruik CV knelkoppelingen is "goed genoeg" voor deze toepassing. Yup voor waterdichte constructies kan / moet je knelkoppelingen niet te vaak vast en los halen. En zeker niet iedere keer vast / waterdicht draaien. Maar ..... de "niet  zwarte" koppelingen hoeven alleen maar "handvast" En de constructie is nu dusdanig dat alles (knelmoeren, knelringen, T-stukken) altijd dusdanig is aangebracht dat ze niet verloren kunnen raken.

Ik heb hier nog afdoende pijp liggen om met jou witte klauwklemmen te testen: will do ;)

Offline Tjalling Ament

  • Berichten: 411
Re: µMh0UB's
« Reactie #40 Gepost op: 31 januari 2019, 13:01:53 »
Paul,

Als je er voor zorgt dat de kunststof t-stukken weer een keer bij mij komen, ga ik daar zelf verder mee.
Ik heb aangegeven wat mijn bezwaren zijn tegen de constructie met knelkoppelingen. Prijs is daar ook een belangrijk element bij.

Als er meer mensen geïnteresseerd zijn in de oplossing met kunststof t-stukken, dan hoor ik dat wel.

Groet,
Tjalling

Offline Hendrik Jan Riesebos

  • Berichten: 757
  • We apologise for the inconvenience.
Re: µMh0UB's
« Reactie #41 Gepost op: 31 januari 2019, 13:11:16 »
https://www.buiskoppelingshop.nl/buiskoppeling-lang-t-stuk-b-26-9-mm/

Maakt qua prijs niet veel uit.
Qua meermalig gebruik wel.

groeten
Hendrik Jan
We don't stop playing because we grow old.
We  grow old because we stop playing.
-G B Shaw

Offline Paul Bender

  • Forumbeheerder
  • Berichten: 976
Re: µMh0UB's
« Reactie #42 Gepost op: 31 januari 2019, 13:12:51 »
Prima. Feitelijk moet er voor (voor jou) toch nog een compleet nieuwe set gemaakt worden. Voornamelijk om daar het malspoor in aangebracht te krijgen. Dus dat biedt alle vrijheid / ruimte / tijd voor eigen keuze onderstel.

Zal nog eens kijken of ik een makkelijke manier kan verzinnen om die witte pijpklauwen goed in de 22 mm pijp te krijgen.

Offline Tjalling Ament

  • Berichten: 411
Re: µMh0UB's
« Reactie #43 Gepost op: 31 januari 2019, 13:34:24 »
Zat te denken of we ergens goedkoop tentstokken kunnen vinden.


Offline Hendrik Jan Riesebos

  • Berichten: 757
  • We apologise for the inconvenience.
Re: µMh0UB's
« Reactie #44 Gepost op: 31 januari 2019, 14:17:09 »
Over de knelfittingen:
valt daar nog iets te verbeteren met wat strategisch gesoldeer?
Ik denk dan met name aan de knelringen vastsolderen ofzo?

groeten
Hendrik Jan
We don't stop playing because we grow old.
We  grow old because we stop playing.
-G B Shaw