Overige > Zijdelings modulebaan gebeuren

µMNUB

(1/10) > >>

Wesley Munnik:
Na afgelopen weekend de µMh0UB gezien te hebben zitten na denken of ik dit voor mij zelf ook hebben wil voor thuisgebruik/standalone op beurzen. Nu heb ik besloten 2 sets te maken zodat verschillende mogelijkheden ontstaan. Mijn bedoeling is de µMNUB  zijn debuut uiterlijk maken gaat op de Nederlandse N-spoordagen. En indien mogelijk al op de BNLS dag.

De gekozen boogstralen zijn voor de binnenbocht R3 ( 26.2 CM) en de buitenbocht R3a ( 29,5 CM). Waarbij voor een back to back oplossing een klein stukje brug komen gaat.

Zodra ik wat meer te melden heb laat ik het hier zien.


Groetjes

Wesley

Paul Bender:
Benieuwd hoe je e.a. gaat oplossen. Bij N moet het mogelijk zijn de hele handel aan de BB / inbreng op te hangen zonder verdere ondersteuning is mijn inschatting.

Heb voor Peter v/d/ Leek ook al eens iets dergelijks uitgetekend

Wesley Munnik:
Wat ik in gedachten heb is eigenlijk het H0 ontwerp maar dan een slag kleiner dus zal er wel een 2/3 tal poten onder moeten. Zoals ik hem nu getekend heb kom ik op 65 bij 95 cm grond oppervlak. Zal zondag het een en ander in autocad uit tekenen.

War jij voor Peter getekend hébt is wat ik afgelopen zaterdag bij me had. Voor een enkele inbreng geen probleem alleen voor meerdere aan elkaar ( Hilversum wil ik mijn 2 modules meenemen) wordt dat weer iets te veel van het goede. En mochten we een keer een beurs. Draaien zonder dat jij kan maar Hj of een ander wel komt zijn we niet afhankelijk van de MnUB ergens bij ons te krijgen en later weer in Rotterdam.


Gr

Wesley

Paul Bender:
Gaat het je dan met name op een B-2-B oplossing?

Wesley Munnik:
Het gaat mij me name om een keerlus, welke zonder veel moeite naar een B-2-B om te bouwen is. En wat handzaam te transporteren is. Daarom leek het H0 ontwerp mij een ideaal uitgangspunt. Alleen voor de gekozen boogstralen is met alleen 2 hoek stukken niet mogelijk om een B-2-B om zonder een recht tussenstuk van max 30 CM te gebruiken.

Maar misschien is er een simpelere/makkelijkere oplossing mogelijk voor een Keerlus en B-2-B in N samen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie