Jahaaa, nu moet ik er zelf ook aan geloven, met wat recentere plaatjes (vandaag en iets eerder deze week):

Dak van de loods in aanbouw

Als ik treinen niet leuk meer vind kan ik nog bootjes gaan bouwen..... Het dak blijft dus afneembaar, en dat met de bedoeling dat ik er nog goed bij kan, en dat het publiek de inhoud ook goed kan bekijken:

Er zitten ondertussen ca 20 lichtpunten in, buiten de twee kuilen om, want daar zit ieder paar cm een ledje aan weerszijden.
De deuren worden nog voorzien van een servo aandrijving, in het dak komen nog 4 rookvangers met schoorsteen naar boven, en er komt nog een loodskachel in te staan. Dan moeten de bovenlichten worden voorzien van de raampjes (die liggen klaar). Verder moeten de regengoten er nog aan, en dan moet er verder geweatherd worden.

In Maarn kwamen ook wat kleine probleempjes boven, zo was het perron van spoor 2 eigenlijk net te breed, net zoals bij het kopspoor aan het einde van spoor 1. Dat is inmiddels aangepakt, maar nog niet helemaal afgerond. Verder is de elektronica per bak nu echt geheel zelfvoorzienend, en lopen er over de bakscheiding nog maar drie aderparen voor de 12V voeding, DCC en rijspanning, en nog een UTP kabel voor de detectie. Scheelt weer opbouwtijd, en betrouwbaarheid.
Hierna is zijn de overwegbomen aan de beurt, ook al een mooi klusje, met ongelofelijk veel detail, een kleine 100 hangdraden per boom, en een echte 1:32 replica, waar volgens de handleiding gaatjes van 0,25mm in messing gietdelen moeten worden geboord.... ik ben benieuwd.