Auteur Topic: µMZUB  (gelezen 16397 keer)

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
µMZUB
« Gepost op: 5 februari 2019, 15:19:42 »
Vandaag toen ik mijn cnc frees weer eens aanzwengelde kreeg ik het idee om ter promotie van de microbakken zowel H0 als N een Z variant te maken en deze uit te frezen zodat er een handzaam formaat microbak is die geschikt is voor demo en uitleg. Vanavond in ieder geval de eerste fotos

Offline Marc de Bruin

  • Berichten: 592
Re: µMZUB
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2019, 16:09:42 »
In Z.... Kunnen we dat niet combineren met een Tea Tray?  8)

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMZUB
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2019, 16:40:05 »
Dat is ook een mogelijkheid, misschien mooi te combineren.



Hier in ieder geval de tekening met de uiterste maten. De boogstraal is 14,5 en 16,4 CM.

Denk erover om in iedergeval 2 setjes te frezen waarvan 1 voor een klein geintje is.  Iemand in bezit van een Z locje?? wagonetje heb ik al  :P

Na het eten de CNC maar eens aanzwengelen.

Gr

Wesley
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2019, 15:32:37 door Paul Bender »

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMZUB
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2019, 19:36:08 »
Zo de frees aangezwengeld en 3 delen uitgefreesd,









Zoals op de 2de foto te zien is er iets mis gegaan, hiervoor zoek ik de oorzaak nog van op. En als dit gelukt is frees ik in iedergeval 2 setjes uit. En hier zit dan kwa hout 1,60 in wat mij prima lijkt voor low budget promomateriaal.

Morgen in ieder geval kijken of ik de rail gratis of goedkoop scoren kan voor dit doel.

Gr

Wesley
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2019, 00:04:20 door Paul Bender »

Offline Paul Bender

  • Forumbeheerder
  • Berichten: 976
Re: µMZUB
« Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2019, 00:05:33 »
Voor het ultieme Modulebaan gevoel ...... “ gewoon omdat we het kunnen”  ;D

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMZUB
« Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2019, 14:22:21 »
Zo even wezen shoppen in de rommelhoek van de lokale modelspoorzaak en daar 9 stuks flex 8 45 graden bogen en 1 goederenwagentje. Dit alles mocht voor 15 euro mee nadat ik uitgelegd had waarvoor het diende. Daarmee is ook gelijk mijn doel bereikt om dit alles voor onder de 20 euro te gaan regelen.

Ik ga 2 sets frezen welke 1 in een B2B configuratie welke vast komt te liggen op een plaatje. En hier wil ik ook draadjes aan gaan solderen zodat rijden erop ook kan ( iemand een locje in Z??) En 1 als keerlus. Maar dan in losse delen zodat het makkelijk uit te leggen is wat de mogelijkheden zijn.

Maar de CNC gaat zo weer aan en vanavond de eerste foto's.


Offline Walter Smit

  • Berichten: 144
Re: µMZUB
« Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2019, 16:51:46 »
Een Z lokje heb ik ook nog, 2 of 3 zelfs geloof ik  ;D

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMZUB
« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2019, 16:56:31 »
Dat is mooi, ik ga me best doen om het in Maarn op zaterdag aan het beursteam van Rail overhandigen. Kan het daar al gebruikt worden.

Gr

Wesley

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMZUB
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2019, 18:04:07 »
De CNC heeft de wisselboogbak uitgefreesd en daar is onderstaande uit gekomen






 
Helaas nog niet helemaal goed uit de frees gekomen, bij de 2de freesgang is die 1 a 2 mm naast de baan gekomen die die moest doen. De oorzaak weet ik nog niet, maar heb wel gezien dat de 2 MM frees met gemak door 4 MM mdf gaat dus de contouren gaan nu in 1 freesgang.
Gekozen om de sporen klemmend in het MDF aan te brengen, hiervoor sleuven van 12 mm gefreesd waar de bielzen precies in passen.

Na via de Whatsapp met Paul nog wat gespard te hebben het definitieve ontwerp vastgesteld. In plaats van 1 CM recht aan de overgang gaat dit over naar 3 CM. Als dit de boel goed op de plaats houdt en vooral recht hebben we geen megabiels nodig. In ieder geval morgen als ik thuis kom van het werk er weer mee aan de gang.

Gr

Wesley
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2019, 18:04:52 door Paul Bender »

Offline Martijn van Meerwijk

  • Berichten: 95
Re: µMZUB
« Reactie #9 Gepost op: 7 februari 2019, 14:57:06 »
Gaaf.

Nu nog in T. 1:450  ;D

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMZUB
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2019, 19:17:57 »
De CNC heeft wat kuren, de Z as wil niet meer werken. Morgen gaat vaders met de CNC naar de leverancier om de problemen te laten oplossen. Wel heb ik via een FB marktplaats 4 setjes Z materieel gekocht 2 TEE Ram, een franse CC7100 en de BR61 stroomlijn van de DB voor opfleuren van de dummylus voor een paar euro. ;D ;D

@ Martijn

Als jij T flexrails kan leveren frees ik er 1 in T ;D ;D Walter een Spoor 1 versie?? :D :D ;D ;D :P

Offline Martijn van Meerwijk

  • Berichten: 95
Re: µMZUB
« Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2019, 20:18:50 »
Is goed. Frees maar.

Ook een mini landschapsbak er tussen? Zoals je N bakje in maarn laatst? Zorg ik voor de aankleding en dergelijke.

Greetz Martijn

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMZUB
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2019, 22:13:16 »
Is prima heb je de breedte van de bielzen van T spoor dan maak ik een tekening. En frees de boel uit. Welke lengte breedte maat voor het landschaps bakje??

Offline Martijn van Meerwijk

  • Berichten: 95
Re: µMZUB
« Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2019, 06:45:05 »
Bielzen zijn 7.8mm breed/lang.

Voor het landschap iets van A4 formaat?

Hoogte van de achtergrond iets van 30cm? Of ook gewoon A4.

Tgauge.com webshop voor alle benodigdheden

Offline Paul Bender

  • Forumbeheerder
  • Berichten: 976
Re: µMZUB
« Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2019, 09:47:47 »
Walter een Spoor 1 versie?? :D :D ;D ;D :P

Ik vind ALLES best, maar keerlussen in spoor I: dat is zelfs mij een brug te ver ....... :-[