Auteur Topic: µMNUB  (gelezen 30479 keer)

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMNUB
« Reactie #45 Gepost op: 20 februari 2019, 23:12:11 »
Zo alle bakken zijn nu in de zwarte verf gezet en klaar om de koppelgaten te krijgen. Ook over de pootconstructie nagedacht en besloten dit zoveel mogelijk gelijk aan de H0 te gaan doen. Hiervoor morgen een snuffelen bij de bouwmarkt voor T stukken voor de pijpen en natuurlijk pijp. En morgen staat op de planning de koppelgaten te gaan boren en te voorzien van bout/moer.

Maar nu nog een 2 tal fototjes de eerste is de geschilderde stapel bakken en de laatste nog voordat de definitieve laag verf erop zat de bakken in Keerlusmodus met lijmklemmen aan elkaarvast.





Komende zondag tijdens Rail hoop ik sets voorzien te hebben van rails en draadjes zodat er een treintje zijn rondjes rijden kan.

In iedergeval tot zondag
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2019, 09:28:33 door Paul Bender »

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMNUB
« Reactie #46 Gepost op: 21 februari 2019, 16:24:13 »
En vandaag een groot oeps moment. Blijkt dat bij het samenstellen van de lasertekening de verkeerde versie van de rechte bakken gebruikt zijn. En deze zijn nu 2 cm te kort namelijk 48 ipv 50 CM. Gelukkig is het allemaal wel op te lossen maar toch even oeps. 

Verder begonnen met de poten voor de keerlussen, bij de praxis staan kijken en daar waren knelkoppelingen rond 22 al gauw 6/7 euro en dat keer 8 is aardig wat. Toen liep ik langs de PVC pijpen en koppelstukken en daar lag iets wat veel gunstiger was. Uit eindelijk is er 12 meter Rond 32 pijp en 8 T stukken mee naar huis gegaan en staan hier nu 2 sets poten welke stabieler zijn dan verwacht. En het mooiste is alles bij elkaar nog geen 15 euro per set poten. Vanavond zal ik wel een fotootje plaatsen met de poten set.

Gr

Wesley

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMNUB
« Reactie #47 Gepost op: 21 februari 2019, 19:39:50 »
En zoals beloofd de foto's










Ondertussen de rechte bakken aan weerszijde voorzien van eens stuk van 1 CM zodat deze op 50 CM gegroeid zijn.

Vannacht tijdens de nachtdienst worden de klosjes voorzien van rond 32 gat als centering voor de poten en deze worden dan nog ingelijmd/geschroefd in de bak.

« Laatst bewerkt op: 26 februari 2019, 14:09:19 door Paul Bender »

Offline Wesley Munnik

  • Berichten: 434
Re: µMNUB
« Reactie #48 Gepost op: 26 februari 2019, 12:22:12 »
Zo afgelopen weekend flink bezig geweest met de µMNUB  tijdens Rail. Hier heb ik in totaal 1 volledige lus voorzien van rails en de 2de voor de helft. De benodigde flexxen om de rest af te maken heb ik meegenomen en gaan de komende dagen op de lussen. Tevens ga ik komende dagen in iedergeval 2 verloopbakjes maken van 26,5 naar 35 mm aangezien deze benodigd zijn voor Zutphen en de BNLS dag. Zodra de bakken weer opgesteld zijn zal ik enkele foto's en een filmpje posten.

Tevens zal ik een kostenplaatje maken hoeveel 1 keerlus kost voor die gene die een µMNUB maken wil.


Gr,

Wesley